reklama

Zavoláme na vás Slobodu zvierat!

Od mala som chcela psa. Roky mi bolo trpezlivo vysvetľované, že psík by v byte trpel, že by ma prestalo baviť starať sa o neho, že nakoniec by bol doma sám.  Po rokoch vysvetľovania a plaču som to pochopila. Viem, že psovi by sa v byte nepáčilo, a že ja mam príliš veľa iných záujmov. Psov som sa ale nevzdala a začala som ich chodiť venčiť. Nedávno som tam bola opäť. Pripravená na to čo ma čaká som tam prišla a zrazu všetko vyzeralo inak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
Obrázok blogu

  Keď som do útulky prišla prvý krát, bola som zhrozená. Každý pes, čo som ho venčila mal krásne riedku stolicu, čo nabádalo myšlienkam o ich kŕmení, ktoré v mojich predstavách nevyzeralo vábne. Na ploche o veľkosti našej obývačky ( priemer petržalských bytov) nazývanej výbeh sa hromadilo asi 20 psov, ktorý striedavo napádali jeden druhého. Niekoľko vydláždených kotercov o veľkosti 5x5 metrov, v ktorých sa tiesni dva a viac psíkov.

Prídete tam, slečna alebo pán z útulku otvorí bránku, vrhne sa na neho 10 psov, on poslepu nejakého schmatne , vytiahne ho von. Toto je Bob, on je milý a prítulný. Zoberiete vodítko a vediete milého a prítulného Boba. Teda milý a prítulný Bob vedie vás. Ešte sa mi nestalo, že by nejaký pes išiel pokojne. Ťahanie by sa dalo prežiť, ale keď každý pes práve s vami napĺňa samovražedne sklony a snaží sa obesiť na vlastnej vôdzke ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Milý a prítomný Bob si ma vedie. Snažím sa ho pohladiť. Odpoveďou je mi zlostne vrčanie, nejaká dievčina držiac celým telom veľkého nemeckého ovčiaka na mňa kričí: „Rýchlo prebehni, ten môj neznáša psov!“

Bohužiaľ ani Bob nemá psov rad a tak ho nevediem preč, ale vlečiem, na jeho dvoch zadných nohách, čo najďalej od svojho tela. Prečo majú psy tak veľké zuby?

Úplne udychčaná sa so štekajúcim Bobom sa vraciam do útulku. Tá istá dievčina čo mi Bobíka dala sa na mňa usmeje a schmatne mi vodítko z ruky so slovami : „ Vidím, že už ste nášho Floriána vyvenčili.“

A ja idiot si zoberiem ešte ďalšieho psa. Čakám, ktorý z uštekaných zajatcov to bude. Dievčina ma však vedie k radu kríkov za oplotenie, kde stojí polorozpadnutá plesnivá búda. Otvorí ju kľúčmi. Za dverami sa nachádzajú mreže, tmavá chodba, zápach plesne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Chytaj ho,“ povie mi a už sa odniekiaľ vyrútil krpatý čokel.

„Bude trošku ťahať, dobrý týždeň nebol vonku.“ 

Nie nebol to vtip a tak sa začína ďalší maratón venčenia. Pes ťahá ešte viac ako všetci predtým. Po chvíli toho mám dosť a so psom sa obraciam, nadávajúc na boľavú ruku. Zatiahnem a nič.

Na zemi leží pes, kňučí, zapiera sa prednými labami a orie zem. Vidno, že sa teší domov.

Viem, že starať sa o zatúlané psy nie je určite ľahké, ale pri umývaní si rúk v kúpeľni, kde sa svetlo zapína na fotobunku a dívajúc sa na koženú sedačku, čo tam majú, sa divím, že im ľudia ešte prispievajú.  

Katarína Šiborová

Katarína Šiborová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáJa a moje druhe jaSvet okolo

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu